LIGA ZADANIOWA 2013/2014
zadania i wyniki
21 czerwca 2013 roku odbył się finał konkursu LIGA ZADANIOWA
I miejsce zajęła Klaudia Banaszczyk z klasy 2a
II miejsce zajął Piotr Krupa z klasy 3a
III miejsce zajęła Karolina Faryna z klasy 3d
Wszystkim uczestnikom oraz laureatom konkursu
serdecznie GRATULUJEMY !!! :)
zdjęcia z finału
Zadania oraz wyniki konkursu LIGA ZADANIOWA znajdują się na stronie:
zadania i wyniki
21 czerwca 2013 roku odbył się finał konkursu LIGA ZADANIOWA
I miejsce zajęła Klaudia Banaszczyk z klasy 2a
II miejsce zajął Piotr Krupa z klasy 3a
III miejsce zajęła Karolina Faryna z klasy 3d
Wszystkim uczestnikom oraz laureatom konkursu
serdecznie GRATULUJEMY !!! :)
zdjęcia z finału
Zadania oraz wyniki konkursu LIGA ZADANIOWA znajdują się na stronie:
SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY
„LIGA ZADANIOWA 2012”
ZESTAW I
ZADANIE 1
W kongresie międzynarodowym bierze udział
100 uczestników. Wśród nich 85 zna język angielski, 80 – francuski, 70 –
niemiecki i 66 – rosyjski. Uzasadnij, że przynajmniej jeden
z uczestników spotkania zna wszystkie cztery języki.
z uczestników spotkania zna wszystkie cztery języki.
ZADANIE 2
Ania i Piotr mieszkają w wieżowcu na 7 piętrze. Kiedy wracają do domu po
lekcjach, Piotr wbiega po schodach, przeskakując po dwa stopnie w ciągu
1 sekundy. Schody liczą
po 20 stopni między kolejnymi piętrami. Ania czeka na windę, która wznosi się z prędkością 6 sekund na każde piętro. Zdarza się, że Piotr jest jednak wcześniej w domu, wtedy mianowicie, gdy Ania czeka na windę. Jak długo musi ona czekać na windę, by przybyć
do domu później niż Piotr?
po 20 stopni między kolejnymi piętrami. Ania czeka na windę, która wznosi się z prędkością 6 sekund na każde piętro. Zdarza się, że Piotr jest jednak wcześniej w domu, wtedy mianowicie, gdy Ania czeka na windę. Jak długo musi ona czekać na windę, by przybyć
do domu później niż Piotr?
ZADANIE 3
Masz 10 stosów monet, w każdym jest 10 dwuzłotówek. Cały jeden stos
składa się z monet fałszywych, ale nie wiadomo który. Znasz wagę monety
prawdziwej i wiesz, że fałszywa waży o 1 gram
więcej. Możesz ważyć monety na wadze z podziałką. Jaka jest najmniejsza
liczba ważeń pozwalająca stwierdzić, który stos zawiera fałszywe
monety?
ZADANIE 4
Piła ma 60 cm długości i zęby będące trójkątami równoramiennymi. Wysokość każdego
z zębów jest równa jego podstawy. Po zębach piły maszeruje mrówka. Jaką drogę przebędzie pokonując wszystkie zęby?
z zębów jest równa jego podstawy. Po zębach piły maszeruje mrówka. Jaką drogę przebędzie pokonując wszystkie zęby?
ZADANIE 5
Spotykają się dwa małżeństwa. Mężczyźni ze wszystkimi witają się przez podanie ręki,
a kobiety podają rękę tylko mężczyznom. Ile było uścisków dłoni? Opisz rozwiązanie.
a kobiety podają rękę tylko mężczyznom. Ile było uścisków dłoni? Opisz rozwiązanie.
"REGULAMIN"
SZKOLNEGO KONKURS MATEMATYCZNEGO
„LIGA ZADANIOWA 2012”
SZKOLNEGO KONKURS MATEMATYCZNEGO
„LIGA ZADANIOWA 2012”
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Konkurs „Liga Zadaniowa 2012” skierowany jest do uczniów Publicznego Gimnazjum nr 5.
2. Organizatorem Konkursu jest Publiczne Gimnazjum nr 5 w Radomiu. Wszystkie informacje dotyczące konkursu publikowane są na stronie internetowej szkoły www.gim5radom.pl
3. Koordynatorem konkursu jest Justyna Wolanin, Maria Draganek – nauczycielki matematyki.
4. Konkurs jest dwustopniowy:
a) etap I – praca samodzielna uczniów.
b) etap II – odbywa się w Publicznym Gimnazjum nr 5 w Radomiu,
w formie pisemnej – zadania otwarte do samodzielnego rozwiązania.
2. Organizatorem Konkursu jest Publiczne Gimnazjum nr 5 w Radomiu. Wszystkie informacje dotyczące konkursu publikowane są na stronie internetowej szkoły www.gim5radom.pl
3. Koordynatorem konkursu jest Justyna Wolanin, Maria Draganek – nauczycielki matematyki.
4. Konkurs jest dwustopniowy:
a) etap I – praca samodzielna uczniów.
b) etap II – odbywa się w Publicznym Gimnazjum nr 5 w Radomiu,
w formie pisemnej – zadania otwarte do samodzielnego rozwiązania.
II. CELE KONKURSU:
1. Popularyzacja matematyki wśród uczniów.
2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.
3. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
4. Pobudzanie twórczego myślenia u uczniów i doskonalenie umiejętności niekonwencjonalnego rozwiązywania problemów.
5. Stworzenie życzliwej atmosfery rywalizacji i współzawodnictwa.
6. Motywowanie uczniów do systematycznej pracy.
7. Kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z różnych źródeł.
2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.
3. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
4. Pobudzanie twórczego myślenia u uczniów i doskonalenie umiejętności niekonwencjonalnego rozwiązywania problemów.
5. Stworzenie życzliwej atmosfery rywalizacji i współzawodnictwa.
6. Motywowanie uczniów do systematycznej pracy.
7. Kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z różnych źródeł.
III. ZASADY KONKURSU:
I etap:
Do konkursu mogą zgłaszać się samodzielnie uczniowie, którzy są zainteresowani rozwijaniem zdolności matematycznych. W pierwszy poniedziałek każdego miesiąca w gablocie szkolnej (II piętro) będą podawane do wiadomości zadania, które uczeń ma rozwiązać samodzielnie w domu. Rozwiązania zadań należy złożyć do nauczyciela matematyki najpóźniej do
25 dnia każdego miesiąca (dokładny termin będzie podawany przy zestawie). Co miesiąc będzie przedstawiana informacja o rozwiązaniach zadań i ilości punktów zdobytych przez poszczególnych uczniów. Wszystkie informacje będą również publikowane na stronie internetowej szkoły. Do drugiego etapu dopuszczeni będą uczniowie, którzy otrzymają 50% punktów możliwych do zdobycia. Lista uczniów zakwalifikowanych do drugiego etapu zostanie przedstawiona po zakończeniu I etapu..
II etap:
II etap odbędzie się w maju w formie pisemnej. Uczestnicy mają do rozwiązania pięć zadań otwartych. Czas rozwiązywania - 90 min.
Do konkursu mogą zgłaszać się samodzielnie uczniowie, którzy są zainteresowani rozwijaniem zdolności matematycznych. W pierwszy poniedziałek każdego miesiąca w gablocie szkolnej (II piętro) będą podawane do wiadomości zadania, które uczeń ma rozwiązać samodzielnie w domu. Rozwiązania zadań należy złożyć do nauczyciela matematyki najpóźniej do
25 dnia każdego miesiąca (dokładny termin będzie podawany przy zestawie). Co miesiąc będzie przedstawiana informacja o rozwiązaniach zadań i ilości punktów zdobytych przez poszczególnych uczniów. Wszystkie informacje będą również publikowane na stronie internetowej szkoły. Do drugiego etapu dopuszczeni będą uczniowie, którzy otrzymają 50% punktów możliwych do zdobycia. Lista uczniów zakwalifikowanych do drugiego etapu zostanie przedstawiona po zakończeniu I etapu..
II etap:
II etap odbędzie się w maju w formie pisemnej. Uczestnicy mają do rozwiązania pięć zadań otwartych. Czas rozwiązywania - 90 min.
IV. NAGRODY:
Rozdanie nagród
• 3 najlepszych uczestników otrzyma dyplom i nagrodę rzeczową.
• uczniowie zakwalifikowani do II etapu otrzymają dyplom.
• uczniowie zakwalifikowani do II etapu otrzymają dyplom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz